The Catcher in the Rye

Tänk att man kan bli så glad av att få köpa choklad.
En vecka helt chokladfri har inte varit världens största problem för mig, men att äntligen få köpa det igen kändes bra.

Och jag älskar att åka bil. Även om fransmännen kör kanska corny bilar, mest Renault och Citroën. Ingen vidare status, tackar vet jag Mercedes och Mazda.

Var i den största bokhandeln hittills i mitt liv idag. Alla dessa underbara böcker, men på språket jag ännu inte kan.

"Do you have any books in english? Anglais?"
"Yes."

Och där, mitt bland alla franska pocket fanns en hylla i ett hörn med alla dessa mästerverk, många som jag redan läst. Där fanns Stieg Larsson, Stephanie Meyer, L. J. Smith, J. K. Rowling, så klart och... The Catcher in the Rye. My love. Tre ex. Jag tog en. 10 euro, doesn't matter, nu har jag äntligen den fina boken.

Och vad gör man när man inte har något speciellt som man måste göra? Jo, man lägger puzzel och lyssnar på Eminem.




To not come and speak to me
I don't know you and no,
I don't owe you a mo-therfuck-in thing
I'm not Mr. N'Sync, I'm not what your friends think
I'm not Mr. Friendly, I can be a prick

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0