Paris 11/9 2010

Nu kommer lite bilder från lördagens visit till Paris!



Började dagen med att ta en tur upp till favoritstället i Paris, Montmartre. (Gick av metron nedanför inge vidare fick gå upp för värsta uppförsbackarna, men vad gör man inte för att få se det här fina kvarteret igen).



Minnen. Pizzeria som mamma och jag var och åt på i Montmartre när jag var i Paris första gången 2008. Himla gamling-turister som skymmer sikten! ;)



Jippi! Crêperie! Köpte självklart en crêpes med nutella och banan, min favorit, men inte på just det här stället.




Höhö. Look at the size of that nutella jar!



Var tvungen! Min crêpes <3



Gick och spanade in Sacre coeur när jag ändå var i krokarna...



Pampigt värre.



Färgglad vägg påväg mot Eiffeltornet.



Stilfullt




Fåglarna hälsade mig välkommen!



That's what I'm talking about...




The tower




Mer fåglar Nossica ;)




Blev till att åka massa tunnelbana med supermetron ;)




Jippi! Vad skymtar bakom träd och bilar?




Notre dame <3




Hittat min favoritviloplats också här vid Seine. Man känner sig inte fullt så iakttagen och inte en enda skum fransos kom fram och snackade med mig! =)


Det var lite bilder i alla fall från helgens strapatser!



Kommentarer
Postat av: ufo

omg vad jag vill se paris nu :o vi måste gå till alla dom där ställena XD

2010-09-14 @ 10:01:21
Postat av: Lizzo jan

haha klart vi ska! och mer!

2010-09-14 @ 17:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0